A transzferár

A szokásos piaci árakat a kereskedésben részt vevő független felek egymás között, a piaci feltételeknek megfelelően alakítják ki; azonban előfordulhat, hogy az ügyletek szereplői egymástól nem függetlenek. A vállalkozások nem függetlenek egymástól, ha például ugyanaz a tulajdonosi kör, az egyik vállalkozás a másik többségi tulajdonosa vagy a belföldi társaságnak külföldi anyavállalata van.

A kapcsolt vállalkozások esetén a felek közötti ügyleteknél alkalmazott árat transzferárnak hívjuk, amikkel befolyásolni lehet a résztvevő cégek eredményét, valamint a befizetendő adó összegét is.

Magyarországon 2004-ban vezették be a transzferárak nyilvántartási kötelezettségét, és azóta az adóhatóság ellenőrzési politikájában kiemelt helyen szerepel a kapcsolt vállalkozások között alkalmazott ár.

Azok az érintett vállalkozások, amelyek egymás között transzferárak is alkalmaznak, erről nyilvántartást is kell hogy vezessenek.

Transzferár szolgáltatások

 
  • Transzferár dokumentáció elkészítés
    • Nyilvántartások elkészítése
    • Meglévő dokumentációk frissítése
  • Ellenőrzés
    • Kész transzferár dokumentációk szakmai kontrollja
    • Formai, tartalmi kötelezettségek teljesítésének vizsgálata
    • A gyakorlati megvalósítás vizsgálata
  • Masterfile készítése
    • Központi transzferár dokumentáció elkészítése
    • Külföldi anyavállalat által készített dokumentáció honosítása
  • Adóhatóság előtti képviselet
    • Igazságügyi adószakértő bevonásával
    • Szakértői támogatás az adóhatóság esetleges ellenőrzése során
  • Oktatás
    • Támogatás transzferár kockázatok megértéséhez, számszerűsítéséhez
    • Segítségnyújtás kockázatok kezelésére vonatkozó terv készítésében
    • Útmutatás és képzés az önálló dokumentáció-készítéshez

 

Amennyiben szeretne egy óra ingyenes konzultációt igénybe venni a  transzferárral kapcsán küldjön emailt részünkre az info@drrisk.hu emailcímre